FAQ

Het antwoord op al uw vragen.

JOUW STUDENTENFLAT

Elke kamer is voorzien van conceptmeubilair; een bed, bureau, de nodige kasten voor boeken en kleren. Natuurlijk heeft iedereen ook zijn eigen badkamer met lavabo, douche en toilet.

De meerderheid van de flats zijn ook voorzien van een eigen frigo.

Je hoeft enkel nog een matras, bureaustoel en gordijnen te voorzien.

Uiteraard mag je je kot naar je eigen wensen inrichten, dit met een paar beperkingen: je mag niet schilderen en geen gaten maken in de muren. Posters, foto’s, lessenroosters,… kunnen opgehangen worden met behulp van zaken die de muren niet beschadigen (zoals kleefgum).

Internet: Ja hoor! Overal in het gebouw is er internet Wifi voorzien … meer nog het internet bij ons is ongelimiteerd.  Dus stream en download jouw favoriete series en films, … zoveel je wilt.

Tv: Ja zeker! …  maar dit is enkel in de gemeenschappelijke (TV)- lounge, zodat je samen met al je vrienden gezellig kunt kijken en ontspannen.

Je plaats je fiets in de daarvoor voorziene ruimte in de binnenplaats of in de garage onder het gebouw. Het is niet toegelaten fietsen in de inkomhal, gang of buiten tegen de gevel te plaatsen.

Vergeet niet om jouw fiets altijd op slot te doen.

JA. Al onze gebouwen hebben een lift.

Nee, Er is geen waslokaal voorzien. De vuile was is het ideale argument om je ouders niet te vergeten. Een wekelijks souvenir is een perfecte dekmantel om het thuisfront te gaan begroeten. Verblijf je toch langer op je kot, dan is er een wassalon in de straat/buurt dat je van dienst kan zijn.

HUREN?

Eenmaal je jouw kot gekozen hebt, wordt een huurcontract en huisreglement getekend. Er wordt voordat je verhuist een plaatsbeschrijving opgemaakt om de toestand van je flat vast te leggen. Wanneer de waarborg en de eerste maand huur + provisie betaald is, ontvang je de sleutels.

De looptijd van de huurovereenkomst bedraagt 12 maanden, met aanvang vanaf begin september.

Nieuwe wetgeving 1 sept. 2018: 
Een belangrijke nieuwe regeling is deze betreffende de kosten en de lasten, die de verhuurder doorrekent boven op de huurprijs.

De huur die je betaalt omvat alle kosten en lasten met uitzondering van de kosten van energie, water en telecom (telefoon, internet, …) .

Deze extra kosten zullen via een provisie per maand afzonderlijk  worden doorgerekend aan de student. Op het einde van het huurcontract/huurperiode (jaarlijks) wordt de provisie vergeleken met de werkelijke uitgaven en wordt het verschil bijgepast of teruggestort.

De bedoeling is om een objectieve vergelijking van huurprijzen mogelijk te maken.

De waarborg bedraagt twee maanden huur.

Naast de huur voor je kot, moet er ook een maandelijks voorschot betaald worden van +/- 30 euro. Dit voor het verbruik van water, energie (verwarming en elektriciteit) en telecom. Het ongelimiteerd internet zit in deze provisie begrepen. Op het einde van het huurcontract wordt de provisie vergeleken met de werkelijke uitgaven en wordt het verschil bijgepast of teruggestort.

VEILIGHEID - IS ER EEN PROBLEEM?

JA, absoluut. Alle panden zijn nieuw of volledig gerenoveerd. Alle gebouwen zijn uitgerust met rookdetectoren rechtstreeks aangesloten op de brandcentrale. Al onze panden voldoen aan de strengste veiligheidsnormen.

Klein of groot, wanneer er zich een probleem voordoet op je flat, in de gemeenschappelijk delen of  ergens anders in het gebouw, kan je steeds telefonisch of per mail bij ons terecht.

In samenwerking met onze partners zijn wij 24/7 bereikbaar.

Het correcte telefoonnummer en email adres voor meldingen of dringende zaken staat op het huurcontract én in de inkomhal van het gebouw.